Posted in Մայրենի

Մայրենի 05.11.2022

371. Խոսքն ըստ օրինակի փոխի՛ր. ընդգծված անուղղակի խոսքը դարձրո՛ւ ուղղակի:

            Օրինակ՝
ա) Սոնան ասաց, որ գյուղն իրեն դուր եկավ, ինքն ուզում է էլի մնալ այդտեղ:

Սոնան ասաց.
– Գյուղն ինձ դուրս եկավ, ես ուզում եմ էլի մնալ այստեղ:

բ) Թզուկն ասաց, որ տղան գնա թագավորի գանձարան ու տեսնի կախարդական նկարը:

Թզուկն ասաց.
– Ա՛յ տղա, գնա՛ թագավորի գանձարան ու տե՛ս կախարդական նկարը:

  1. Հայրն Արտակին ասաց, որ ճանապարհից վերցնի իր հեծանիվը. որովհետև մարդկանց խանգարում է:

Հայրն Արտակին ասաց․

  • Ճանապարհից վերցրու քո հեծանիվը. որովհետև մարդկանց խանգարում ես:
                2. Տղայի ընկերն ասաց, որ ինքն էլ չի սպասում թզուկի գալուն ու տուն է գնում:

Տղայի ընկերն ասաց․

  • Ես էլ չեմ սպասում թզուկի գալուն ու տուն եմ գնում:
                3. Թագավորը տղային ասաց, որ գնա երկրից երկիր ման գա ու գտնի իր             մատանու քարը:

Թագավորը տղային ասաց․

  • Գնա երկրից երկիր ման արի ու գտի քո մատանու քարը:
                4. Նապաստակն ու մուկն ասացին, որ իրենք գնում են տղային օգնելու:

Նապաստակն ու մուկն ասացին․

  • Մենք գնում ենք տղային օգնելու:
                5. Արջը նապաստակին ու մկանը խնդրեց, որ իրեն էլ տանեն աշխարհը             տեսնելու:

     Արջը նապաստակին ու մկանը խնդրեց․

  • Նրան էլ տանենք աշխարհը տեսնելու:


      6. Արեգնազանը ներկայացավ և ասաց, որ ինքն իշխան Արմանի որդին է:

Արեգնազանը ներկայացավ և ասաց․

  • Ես իշխան Արմանի որդին եմ:
               
    7. Թագավորը հյուրին խնդրում էր, որ իրեն մենակ չթողնի կախարդի մոտ:

Թագավորը հյուրին խնդրում էր․

– Քեզ մենակ չթողնեմ կախարդի մոտ:

372. Ընդգծված անուղղակի խոսքը դարձրո՛ւ ուղղակի:

            1. Նկարիչը կանչեց, որ ինքը շատ հետաքրքիր բան է գտել:

              Նկարիչը կանչեց․ – Ես շատ հետաքրքիր բան եմ գտել։
            2. Տղան մորը զգաշացրեց, որ ինքը անծանոթ մարդկանց է հրավիրել:

Տղան մորը զգուշացրեց․ – Ես անծանոթ մարդկանց եմ հրավիրել
           
3. Մայրը տղային ասաց, որ ինքն էլ է հետաքրքրվում տղայի հյուրերով:

Մայրը տղային ասաց․ – Ես էլ եմ հետաքրքրվում քո հյուրերով
           
4. Ընկերը Լևոնին ասաց, որ ինքը բացատում դարչնագույն մարդկանց է տեսել։


           
5. Լևոնն ընկերոջն ասաց, որ նա հավանաբար երազ է տեսել, ոչ թե իսկական    մարդկանց:

Լևոնն ընկերոջն ասաց․- Ես հավանաբար երազ եմ տեսել, ոչ թե իսկական մարդկանց։
            6. Տղան շուրջը նայեց ու հարցրեց, թե որտե՞ղ կթաքնվեն, եթե անձրև գա:

Տղան շուրջը նայեց ու հարցրեց․- Որտե՞ղ տաքնվենք, եթե անձրև գա։

373. Ուղղակի խոսքը դարձրո՛ւ անուղղակի:

            Օրինակ՝
Մայրս ինձ հարցրեց.
– Որտե՞ղ ես պահել մեր կախարդական շղթան:
Մայրս ինձ հարցրեց, թե որտե՞ղ եմ պահել մեր կախարդական շղթան:

            1. Աղվեսն ագռավին խնդրեց.
            – Ագռա՜վ քույրիկ, երգի՛ր, որովհետև շատ լավ ես երգում:

 Աղվեսն ագռավին խնդրեց ագռա՜վ քույրիկ, երգի՛ր, որովհետև շատ լավ ես երգում:
            2. Արջն աղվեսին ասում էր.
            Դու աշխարհի ամենասիրուն աղվեսն ես:

Արջն աղվեսին ասում էր, դու աշխարհի ամենասիրուն աղվեսն է:
            3. Երեխաները մտահոգվեցին.
            – Ինչպե՞ս պահպանենք մեր անտառը:

Երեխաները մտահոգվեցին, որ ինչպե՞ս պահպանենք մեր անտառը:


            4. Պապս ասաց.
            – Իմ իմացած միակ լեզուն հայերենն է:

Պապս ասաց, նա իմացած միակ լեզուն հայերենն է:
            5. Պապս ասաց.
            – Ես շատ լավ էլ խոսում եմ ծառ ու ծաղկի հետ էլ, կենդանիների հետ էլ:

            Պապս ասաց, նրանք շատ լավ եմ խոսում եմ ծառ ու ծաղկի հետ էլ, կենդանիների հետ էլ:
            6. Պապս ավելացրեց.
            – Չգիտեմ, նրանք քանի լեզու գիտեն, բայց իմ հայերենը շատ լավ հասկանում են:

Պապս ավելացրեց, նրան չգիտեմ, նրանք քանի լեզու գիտեն, բայց իմ հայերենը շատ լավ հասկանում են:

374. Ուղղակի խոսքը դարձրո՛ւ անուղղակի:

            1. Սուրհանդակն ասաց.
            Ալեքսա՛նդր, արքան հրամայել է, որ դու տեսնես վաճառականների բերած նոր ձին:

Սուրհանդակն ասաց Ալեքսնդրին, որ նա տեսնի վաճառականների բերած նոր ձին։
            2. Որդին խնդրեց.
            – Հայրի՛կ, թույլ տուր այս մի ձին ինքս վարժեցնեմ:

Որդին խնդրեց հայրիկին,որ ինքը վարժեցնի այս մի ձին։
            3. Նայելով սլացող որդուն՝ թագավորը հրամայեց.
            – Ի՛նձ էլ ձի տվեք:

Նայելով սլացող որդուն՝ թագավորը հրամայեց, որ նրան էլ ձի տան։
            4. – Ուսուցի՛չ, մտքի ետևից կհասնե՞մ այսպիսի ձիով, – հարցրեց Ալեքսանդրը:

Ալեքսանդրը հարցրեց, կհասնի՞ մտքի ետևից այս ձիով։
            5. Արիստոտելն ասաց.
            – Ալեքսա՛նդր, որոշ փիլիսոփաներ հաստատում են, որ բազմաթիվ աշխարհներ            կան:

Արիստոտելը ասաց Ալեքսանդրին, որ որոշ փիլիսոփաներ հաստատում են, որ բազմաթիվ աշխարներ կան։
            6. – Այդ աշխարհներից մեկը ի՛նձ պիտի պատկանի, ուսուցի՛չ, – ասաց      Ալեքսանդրը:

Ալեքսանդրը ասաց ուսուցչին, որ այդ աշխարհներից մեկը իրեն պետք է պատկանի։

375. Տեքստը փոխադրի՛ր՝ անուղղակի խոսքերն ուղղակի դարձնելով:

            Մի մարդ ասում է, որ ինքը Սևանի ամբողջ ջուրը կխմի: Ընկերները ծաղրում են             նրան ու ասում, որ նա թող իր խոսքը գործով ապացուցի: Մարդն ասում է, որ     ինքը անպայման կխմի, եթե ընկերները Սևանից հանեն գետերի բերած ջուրը, չէ՞ որ ինքը չի խոստացել, որ գետերի ջուրն էլ կխմի:

 ՄԻ մարդն ասաց

  • Ես Սևանի ամբողջ ջուրը կխմեմ։

 Ընկերները ծաղրեցին նրան․

  • Խոսքդ գործով ապացուցի։

 Մարդն ասաց․

  • Ես անպայման կխմեմ, եթե ընկերները Սևանից հանեն գետերի բերած ջուրը, չէ որ ես չեմ խեստացել, որ կխմեմ գետերի ջուրը։